HOME ART TRADE EXCHANGE BANNER TUTOBIES

Alasan membuka akaun E-Mail baru


Assalamualaikum semua..Adakah korang adalah salah seorang yang mempunyai banyak akaun e-mail?? "Me..Me..haha..aku la tuh..kalau dulu2 rasanya dah buat berapa banyak akaun yahoo..sebab selalu jer lupa password..then bila nak register akaun untuk Facebook,Instagram and etc mesti kena guna e-mail yahoo or gmail kan..masa tuh nak buat verified akaun kita tuh,memang perah otak lah nak ingat password..haha...
"image credit to google"
But,hari ini bukan nak cakap pasal tuh..kekeke..actually,nak cerita pasal e-mail lama yang aku selalu guna " fiqah_chokollis@yahoo.com" kalau register apa2..aku akan guna e-mail tuh jer..Sampai satu tahap,aku rasa segan dengan e-mail tuh..Yelah,harituh aku kena buat akaun bank islam...then,kena isi e-mail di bahagian form tuh..aku tulis lah e-mail : fiqah_chokollis@yahoo.com ..orang bank tuh tanya dekat aku..betul tak ejaan "chokollis" tuh..sambil tersenyum..tebal jer muka ini rasanya.."eakan jer sambil malu2" hehe..So,dari situ buat keputusan untuk buat akaun e-mail baru.. yang lebih official..sesuai untuk isi form2 nak masuk u ker,mohon pinjaman ker,biasiswa dan etc..."tak adalah malu sangat,iya idak?" dan lebih sistematik..tak bercampur aduk dengan akaun Facebook,Twitter and etc semua tuh..so,e-mail2 yang penting2 akan terus masuk ke akaun official..Betul tak??


Thank you for visit my blog

2 comments:

  1. Kalau saya, saya still akan gunakan email yang ada. Sebab ianya unik pada saya. Lagi unik, lagi best. Ha. :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum fiqah,

    Email address saya skema, letak nama penuh biar senang ingat.. :-)

    ReplyDelete